Donderdag 8 maart 2018 - Amersfoort
Dinsdag 26 juni 2018 - Amersfoort
Donderdag 8 november 2018 - Amersfoort

Thijs Koevoet

Thijs Koevoet is eigenaar van trainingsbureau T-Workx en al meer dan 25 jaar actief op het gebied van teamontwikkeling, communicatie en leidinggeven. Zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector. Als trainer/coach geeft hij regelmatig presentaties, trainingen en workshops. Ook verzorgt hij trainingen en workshops voor meerdere opleidingsinstituten.

Wie zijn de ambassadeurs van de organisatie? Wie hebben het meeste contact met klanten? Wie kunnen het ‘verhaal’ van de organisatie het beste uitdragen? Wie hebben de meeste invloed op de tevredenheid en loyaliteit van klanten? Juist, uw zorgmedewerkers! Zij zijn het beste in staat om uw boodschap en waarden over te brengen in hun contact met zorgvragers, familie, verwijzers en andere stakeholders. Dit geldt niet alleen voor zorgprofessionals, maar ook voor medewerkers die zich bezig houden met zorgadvies en klantenservice. Zij zijn dagelijks met uw merk, producten en klanten bezig.

In deze praktijkgerichte training leert u hoe zorgmedewerkers, door eenheid in uitstraling, gedrag (verbaal en non-verbaal) en omgangsvormen, als echte ambassadeurs van de organisatie kunnen optreden. Zodat u dagelijks waarmaakt waar u voor staat en wat u belooft. En zelfs meer dan dat. Een inspirerende training voor iedereen die zorgmedewerkers sterker als ambassadeur wil inzetten.

Onderwerpen deze dag
De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Wat is klantgerichtheid en professionaliteit, in welke nuances en details zit dat?
  • Wat bepaalt de klanttevredenheid en loyaliteit van uw zorgklant?
  • Vertalen van merkwaarden en kernwaarden naar gedrag op de werkvloer.
  • Hoe straalt u de kernwaarden van de organisatie uit?
  • Hoe kom ik over? Hoe komen wij als collega’s/team over?
  • Effectief, professioneel, klantgericht en klantbewust reageren op het gedrag van de ander.
  • Wat is weerstand, welke vormen zijn er, hoe reageer ik hier adequaat en professioneel op?
  • Hoe verhogen wij de betrokkenheid en trots van zorgmedewerkers?
  • Welke drempels ervaren zorgmedewerkers en hoe vind je daar een antwoord op?
  • Hoe realiseert u het gewenste ambassadeursgedrag?
  • Service Profit Chain: van betrokken medewerkers naar betrokken klanten.
  • Creëer een wow/9+ ervaring bij klanten en hoe kunnen zorgmedewerkers dat doen?
  • Waar moet je beginnen en hoe pak je het aan?

Voor wie?
Deze training is voor zorgprofessionals, teamleiders, teamcoördinatoren, projectleiders en managers die willen weten hoe ze van medewerkers echte ambassadeurs van de organisatie kunnen maken. Voor iedereen die zijn zorgmedewerkers sterker als ambassadeur van de organisatie wil gaan inzetten of handvatten zoekt om zijn eigen ambassadeurschap te versterken.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen. Het doel van de training is het creëren van bewustzijn en het aanreiken van inzichten, handvatten en ervaringen. Waardoor u als ambassadeur optimaal kunt bijdragen aan het gewenste imago van de organisatie.

U krijgt praktische inzichten en instrumenten aangereikt waarmee u het ambassadeurschap van medewerkers en uzelf kunt versterken. Deelnemers zijn zich ervan bewust dat zij het zichtbare visitekaartje van de organisatie zijn en een grote invloed hebben op de uitstraling (imago) van de organisatie. Zij hebben inzicht gekregen in de eigen houding met betrekking tot gedrag (verbaal en non verbaal) en omgangsvormen. Daarnaast zijn ze bekend geworden met hun persoonlijke uitstraling en krijgt men handvatten om klantgericht, klantbewust en representatief te zijn. Na afloop van deze masterclass heeft u meer inzicht in de factoren die het succes van een ambassadeursprogramma bepalen. U krijgt praktische tips mee die u direct kunt toepassen binnen uw eigen team en organisatie.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen