Donderdag 15 maart 2018 - Amersfoort
Dinsdag 3 juli 2018 - Amersfoort
Donderdag 15 november 2018 - Amersfoort

Irene Grotendorst

Mijn vak is luisteren naar en leren van mensen, en daarna vooral ‘vertalen’ naar hoe dat kan bijdragen aan een betere relatie, bijvoorbeeld in de vorm van een betere klant-, patiënt-, client-reis. Daarom werk ik als consultant markt en klantonderzoek en (marketing & communicatie) advies. Mijn opdrachtgevers komen vanuit alle branches, van (zorg)verzekeraars tot en met zorg- en overheidsinstellingen. Van kunstschildersmaterialen tot en met kinderdagopvang. Nevenactiviteiten zijn trainer en docent op het gebied van klant- marketing – communicatie strategie & innovatie. Oorspronkelijk opgeleid tot Diëtist en daarna marketeer. Inmiddels ben ik Register Marketeer (RM-er) en geloof in een LevenLangLeren.

Aandacht maakt gelukkig. Maar hoe bedenk je voor jouw klanten, cliënten, patiënten welke aandacht ze nodig hebben? Hoe zorg je dat wat je bedenkt ook goed valt en mensen werkelijk blij maakt? Het Canvas Business Model is een manier om vlot nieuwe aanpakken te bedenken in dienstverlening. Vooral het model van de waardepropositie is daarbij heel handig om je aan de ene kant te verplaatsten in jouw doelgroep, jouw klant, en aan de andere kant te bedenken hoe je het beste in jouw dienstverlening/jouw vakgebied kunt aansluiten op hun behoeften. De theorie van het Canvasmodel is een hulpmiddel. Een middel dat je in staat stelt mensen in hun beweegredenen te begrijpen, je leert te kijken door hun ogen. Daarnaast is het ook een middel om te bedenken hoe je hen de juiste aandacht kan geven, dienstverlening zo in te richten dat je meer blije klanten, patiënten, cliënten krijgt.

Onderwerpen deze dag

  • Tevredenheid en beleving: wat is dat?
  • Wanneer is iemand een klant? Wanneer behandel je iemand als klant? Wat is een doelgroep?
  • Het Canvas model: uitleg
  • Bepaal een voor jou belangrijke doelgroep
  • Inleven in de doelgroep: In kaart brengen van hun wensen, taken, opgaven en belemmeringen (bij het gebruik willen maken van jullie dienstverlening)
  • Bedenken wat en hoe te doen om blije klanten, cliënten, patiënten te krijgen

Voor wie?
Deze training is voor marketing- en communicatiemedewerkers, verpleegkundigen, zorgmanagers, teamleiders, doktersassistenten, maatschappelijk werkers, medewerkers afsprakenbalie, polikliniekmedewerkers, medewerkers van  een zorgboerderij of revalidatiecentrum die graag willen leren hoe zij beter kunnen inspelen op de behoefte van de klant en hoe zijn hun klant gelukkig kunnen maken.

De training start met klantbeleving, wat een goede klantbeleving is en hoe je kunt werken aan een goede klantbeleving. Individueel en in teams gebruiken we de theorie om te oefenen met voorbeelden uit jullie eigen praktijk.

Je leert hoe je je kunt verplaatsen in een klantgroep (patiënten, cliënten, andere betrokkenen) en dat kunt vastleggen. Ook leer je hoe je de dienstverlening kunt afstemmen op de wensen en behoeften van de klantgroep. Het geleerde neem je als een ‘methode’ mee naar huis. De methode helpt je om meer meewerkende, blije en echt tevreden klanten, patiënten, cliënten te krijgen door ze een goede klantbeleving te bieden.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen