Woensdag 16 januari 2019

€ 495,-

Nick Nijhuis

Online Marketing zit me in het bloed. Al sinds 1999. Ik blog erover, ondersteun bedrijven met effectieve inzet, leid projecten en vertel studenten erover als hogeschooldocent. Natuurlijk houd ik mijn kennis bij. Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics, Adwords en in het bezit van een NIMA-C diploma. Het volgen van masterclasses, bezoeken van inspiratiesessies en bijhouden van vakbladen helpen alle ontwikkelingen te volgen. Om deze reden heb ik via NIMA de titel Senior Marketing Professional gekregen. Dit garandeert actuele kennis. Daarnaast heb ik de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid. Dit betekent dat kennis en vaardigheden op een natuurlijk manier worden gedeeld, waardoor deelnemers niet een hoofd vol termen, maar met inspiratie en concrete stappen die ze kunnen zetten naar huis gaan. Mijn kennis en vaardigheden komen uit de praktijk. Enkele voorbeelden van mijn projecten zijn de complete uitrol van de on- en offline marketing voor festival Roots in the Woods, opzet van een social media leergang voor internetbureau De Nieuwe Zaak en stijgingen van aantal bezoekers en conversie met respectievelijk 18 en 33%. Klanten bereiken via social media. Je concurrent voorblijven op Google. Meer verkopen via je website. Betere reviews krijgen. Als digital marketeer help ik je hiermee op weg. Mijn specialismen zijn: strategie, projectmanagement, SEO, social media en Content. "Samen bouwen aan nieuwe inzichten geeft energie. Trainen betekent deelnemers uitdagen met een mix van praktijk en theorie, waarbij de kennis die ik deel voortdurend wordt aangescherpt en aangevuld. Dankzij enthousiaste deelnemers die voorbeelden en cases uit hun eigen praktijk delen. En die gaan we dan uiteraard oplossen"

We gaan in op het beslisgedrag van online klanten en hoe hierop online wordt ingespeeld. Met behulp van heldere stappenplannen en tools leert u content maken die de vindbaarheid in zoekmachines en het bereik via social media vergroot. U krijgt handvatten om met online marketing bij te dragen aan het behalen van organisatiedoelen. Na afloop kunt u richting geven aan het online marketing beleid en bent u een betere gesprekspartner voor online marketeers en/of uw bureau.

Onderwerpen deze dag

  • Gedrag van online klanten beïnvloeden
  • Succesvolle content maken
  • verbeteren positie in zoekmachines
  • bereik via social media vergroten
  • doelen voor online marketingactiviteiten formuleren
  • online marketing handen en voeten geven

Voor wie?

  • Professionals binnen MKB-organisaties in de zorg die actief klanten willen (gaan) werven met een beperkt budget
  • Communicatieprofessionals in de zorg die een goede gesprekspartner willen zijn voor hun online collega’s of -bureau

De sessies hebben een interactief karakter, waarbij gebruik wordt gemaakt van internet en tools voor voorbeelden en analyses. We gaan samen oplossingen bedenken en ideeën delen. Een laptop en notitieblok zijn daarom onmisbaar.

Kennismaken met elkaar en met de online klant

De start is een korte introductie met kennismaking. Daarna volgt een schets van de laatste ontwikkelingen in online marketing. Hierbij is bijzondere aandacht voor het effect op de manier van beslissen bij klanten en hoe dit kan worden beïnvloed.

‘Snackable’ en ‘searchable’ content maken

Daarna komen de kenmerken van een goede, ‘snackable’ content aan bod. Aan de hand hiervan bekijken we teksten op internet en benoemen verbeterpunten. Op basis daarvan schrijft u een tekst voor uw eigen situatie. De volgende stap is die tekst ook vindbaar ‘searchable’ te maken in zoekmachines. Daarvoor zijn twee dingen nodig (1) de website heeft een hoge autoriteit en (2) de tekst bevat zoekwoorden waarop klanten zoeken.

Introductie online tools om autoriteit en zoekwoorden te bepalen

We zien welke factoren de autoriteit van een website bepalen en hoe deze zijn te beïnvloeden. Ook bekijken we met behulp van tools hoe diverse sites op dit punt scoren en welke verbeteringen er mogelijk zijn. Na de pauze zoomen we in op de zoekwoorden die klanten intypen zoekmachines. We bekijken met behulp van tools welke zoekwoorden door uw klant worden gebruikt en of die voldoende in uw site zijn verwerkt.

‘Shareable’ content voor social media ontwikkelen

Vervolgens richten we onze blik op social media. Hoe kunnen die worden ingezet om content te verspreiden en klanten te bereiken? We bekijken de kenmerken van de verschillende social media en waaraan een bericht moet voldoen om veel bereik te krijgen. Ofwel ‘sharable’ te zijn. Aan de hand hiervan analyseren we bestaande social media uitingen op verbeterpunten en herschrijven we ze.

Doelgericht content maken

In het laatste deel staat doelgericht content maken centraal. Dat wil zeggen: content zo inzetten dat het de klant aanzet tot de gewenste actie(s) om de organisatiedoelstellingen te behalen. Aandachtspunt hierbij is hoe vanuit de organisatiedoelen indicatoren worden afgeleid om het succes van de online marketingactiviteiten te meten en te verantwoorden. Hierbij krijgt u tips voor het maken van een planning om de gewenste acties in gang te zetten.

We sluiten af met een samenvatting, evaluatie van de dag en gelegenheid tot het stellen van vragen.

Na afloop kent u

  • de kenmerken van succesvolle content
  • de meest gebruikte methoden om effect te meten

 

Na afloop begrijpt u

  • hoe klanten zich online gedragen
  • hoe zoekmachines en social media werken
  • hoe online marketing bijdraagt aan de organisa

 

Na afloop kunt u

  • een kort bericht voor website en social media maken
  • een set doelen voor online marketingactiviteiten formuleren
  • een eenvoudig stappenplan van kennismaking tot koop opstellen

 

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

Meer informatie
Benodigde materialen:

 

  • Laptop met internetverbinding (wifi), papier

Tijdens de sessie maken we gebruik van diverse online tools, waaronder