Donderdag 1 november 2018

Dr. Karel Jan Alsem is niet alleen een bevlogen docent en spreker maar bovenal een zeer bekende boekenschrijver over marketing. Zijn boek Strategische Marketingplanning, beter bekend als 'de Alsem', is een standaardwerk en is in 2016 in een 7e editie verschenen. Alsems nieuwste boek 'Merkpositionering' won in 2016 de PIM Marketingliteratuurprijs voor Beste Studieboek Marketing. Alsem is Lector Marketing op de Hanzehogeschool Groningen, en is verantwoordelijk voor het eerste keuzeprogramma ('Minor') Zorgmarketing op een hogeschool of universiteit. Alsem is tevens docent Marketing op de Rijksuniversiteit Groningen en is ook consultant zorgmarketing en branding. Op de Hanze is hij tevens begeleider van de eerste Nederlandse promovendus op het vlak van zorgmarketing (bij Martini Ziekenhuis). De kracht van Alsem ligt in het razendsnel linken van theorie aan praktijk.

Zorgmarketing is nog een relatief nieuw vak. Het heeft ook nog steeds last van een imagoprobleem. Veel mensen denken bij marketing in de zorg aan verkoop en reclame. Maar zorgmarketing is een strategische functie en heeft veel meer te maken met doelgroepkeuzes en merkpositionering. Gebaseerd op insights en dus onderzoek.

De principes van marketing in de zorg zijn niet anders dan van gewone marketing. Maar de uitvoering wel. Op deze dag wordt stilgestaan bij de kern van marketing in de zorg. Wat maakt het anders dan gewone marketing? Hoe pak je het effectief aan? Wat zijn de laatste wetenschappelijke inzichten over de effecten van zorgmarketing?

Onderwerpen deze dag:

  • Kern van marketing
  • Kern van marketing in de zorg
  • Effecten van zorgmarketing volgens de wetenschap
  • Voorbeelden van goede en slechte zorgmarketing
  • Concreet stappenplan voor zorgmarketing
  • Rol van onderzoek
  • Kern van branding in de zorg
  • Merkbeleid in de zorg: hoe doen zorgorganisaties het nu zelf?

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor communicatiemanagers en -adviseurs in de zorg. Maar ook voor leidinggevenden die meer van dit onderwerp willen weten.

Deze training wordt zeer interactief gegeven. Uw eigen vragen zijn heel belangrijk en vormen input voor diepere discussies. Middels verschillende werkvormen leert u de do’s en don’ts van zorgmarketing voor uw eigen organisatie.

Het eindresultaat is dat u bent geinspireerd om meer met zorgmarketing te gaan doen. Maar ook dat u weet hoe dat moet. Zodat u gelijk de eerste stappen kunt gaan zetten om verder te komen. Deelnemers ontvangen de nieuwste, tweede druk van het boek Zorg met liefde en lef, stappenplan voor zorgmarketing, van Alsem en Klein Koerkamp.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Locatie
De locatie van de training wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen