Donderdag 11 januari 2018 - Amersfoort
Dinsdag 24 april 2018 - Amersfoort
Donderdag 13 september 2018 - Amersfoort

Consumenten zijn 24×7 online op zoek naar informatie, ontspanning, producten, diensten en zorgaanbieders. Zorgorganisaties moeten daar in mee. In deze training leert u hoe u de digitale marketing effectief inricht, volgt en optimaliseert voor uw eigen zorgorganisatie. U start met uw marketingdoelstellingen- en strategie en u krijgt vervolgens inzicht in de kansen die digitale zorgmarketing biedt. U gaat met uw eigen digitale (online) zorgmarketing aan de slag, en kijkt welke doelgroepen, diensten, kanalen en content zich lenen voor het realiseren van uw doelstellingen. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele praktische tips en trucs waarmee nu na de training direct aan de slag kunt.

Onderwerpen deze dag
De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Digitale (online) zorg en marketing: trends, ontwikkelingen en kansen.
  • Online marketingdoelstellingen en strategie.
  • Contentmarketing
  • Social media management tools.
  • Digitale kanalen, doelgroepen, bereik (zoals website, nieuwsbrief, sociale media, apps).
  • Contentvormen (zoals instructievideo, whitepaper, nieuws, blog, review, advertentie).
  • Keuze van owned, earned en paid media.
  • Kracht van storytelling.
  • Contentontwikkeling, -curatie en -verspreiding.
  • Search engine optimisation (SEO) en linkbuilding.
  • Google Analytics.
  • Digitaal (online) marketingplan en contentplan.

Voor wie?
Deze training is voor zorgmanagers, marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met de digitale marketingstrategie, het van digitale marketingplannen, social media en contentplannen én de uitvoering hiervan en op zoek zijn naar concrete handvatten, tips en trucs.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan uw eigen digitale marketingstrategie en -plan. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

Na afloop van deze training weet u welke kansen digitale zorgmarketing biedt en welke het beste passen bij uw marketingdoelstelling en -strategie. U weet welke diensten, kanalen en content in te zetten om uw doelstellingen te realiseren. U heeft de aanpak voor uw eigen digitaal marketingplan, social media kanalen en contentplan in hoofdlijnen uitgewerkt. Ook weet u hoe u hiermee direct aan de slag kunt en voortgang kan monitoren.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen