Donderdag 13 september 2018
Dinsdag 20 november 2018

Rutger Steenbergen

Rutger Steenbergen is tekstschrijver, blogger en online marketeer. Na een carrière als webredacteur en online journalist bij diverse grote websites specialiseerde hij zich in online marketing. Zijn kracht is het verduidelijken van complexe onderwerpen. Met SEO Zwolle maakt Rutger ondernemers succesvoller op internet. Ook geeft hij trainingen, workshops en webinars in Nederland en België. Zo verzorgde hij onder andere sessies voor het Centraal Bureau voor de Statistiek, Koninklijke Bibliotheek, AVRO en Saxion Hogescholen. In 2013 verscheen Steenbergen’s boek ‘Schrijven voor SEO in 60 minuten’ bij uitgeverij Haystack. Dit boek bereikte positie 20 in de Management Boek Top 100. Drie jaar later verscheen de opvolger ‘Kickass content in 60 minuten’.

Consumenten zijn 24×7 online op zoek naar informatie, ontspanning, producten, diensten en zorgaanbieders. Zorgorganisaties moeten daar in mee. In deze training leert u hoe u de digitale marketing effectief inricht, volgt en optimaliseert voor uw eigen zorgorganisatie. U start met uw marketingdoelstellingen- en strategie en u krijgt vervolgens inzicht in de kansen die digitale zorgmarketing biedt. U gaat met uw eigen digitale (online) zorgmarketingstrategie aan de slag, en kijkt welke doelgroepen, diensten, kanalen en content zich lenen voor het realiseren van uw doelstellingen. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele praktische tips en trucs waarmee nu na de training direct aan de slag kunt.

Onderwerpen deze dag
De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Digitale (online) zorg en marketing: trends, ontwikkelingen en kansen.
  • Online marketingdoelstellingen en strategie.
  • Contentmarketing
  • Social media management tools.
  • Digitale kanalen, doelgroepen, bereik (zoals website, nieuwsbrief, sociale media, apps).
  • Contentvormen (zoals instructievideo, whitepaper, nieuws, blog, review, advertentie).
  • Keuze van owned, earned en paid media.
  • Kracht van storytelling.
  • Contentontwikkeling, -curatie en -verspreiding.
  • Search engine optimisation (SEO) en linkbuilding.
  • Google Analytics.
  • Digitaal (online) marketingplan en contentplan.

Voor wie?
Deze training is voor zorgmanagers, marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met de digitale marketingstrategie, het van digitale marketingplannen, social media en contentplannen én de uitvoering hiervan en op zoek zijn naar concrete handvatten, tips en trucs.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan uw eigen digitale marketingstrategie en -plan. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

Na afloop van deze training weet u welke kansen digitale zorgmarketing biedt en welke het beste passen bij uw marketingdoelstelling en -strategie. U weet welke diensten, kanalen en content in te zetten om uw doelstellingen te realiseren. U heeft de aanpak voor uw eigen digitaal marketingplan, social media kanalen en contentplan in hoofdlijnen uitgewerkt. Ook weet u hoe u hiermee direct aan de slag kunt en voortgang kan monitoren.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Locatie
De trainingslocatie wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen