Maandag 29 januari 2018 - Amersfoort
Donderdag 26 april 2018 - Amersfoort
Dinsdag 18 september 2018 - Amersfoort

Zorgorganisaties moeten focussen en zich scherper positioneren en profileren in de slag om de klant. Strategische zorgmarketing biedt daarvoor een oplossing. Deze masterclass gaat dieper in op het onderwerp strategische zorgmarketing. U krijgt inzicht in de belangrijkste elementen van een goede zorgmarketingstrategie en de manier waarop u die strategie met succes kunt opstellen en uitvoeren. U gaat met uw eigen strategische zorgmarketingvragen aan de slag. Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • De marktgerichte zorgorganisatie: strategische keuzes in een veranderend speelveld.
  • Belangrijke trends, ontwikkelingen, kansen en bedreigingen.
  • Verschillende zorgmarkten, stakeholders, doelgroepen en strategieën.
  • Van organisatiestrategie naar concurrentie- en marketingstrategie.
  • Essentie van strategische zorgmarketing: segmenteren, positioneren en profileren.
  • Marktanalyse, segmentatie, product/marktcombinaties en portfoliomanagement.
  • Merkenbeleid, merkpositionering en waardeproposities.
  • Plaats en rol van marketing in de organisatie.
  • De strategische rol en competenties van de strategisch marketingadviseur.
  • Voorbeelden van strategische zorgmarketing in de praktijk.
  • Opstellen en uitvoeren van een zorgmarketingstrategie.
  • Marketing Quick Scan: hoe scoort uw organisatie op marketinggebied?

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met strategische zorgmarketing en op zoek zijn naar meer inzicht, praktijkervaringen en concrete voorbeelden, handvatten, tips en trucs. We gaan er vanuit dat de deelnemers basiskennis hebben van (zorg)marketing.

Deze praktijkgerichte masterclass combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de masterclass aan elementen van uw eigen zorgmarketingstrategie. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, inspiratie, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze masterclass bent u beter in staat om uw eigen zorgmarketingstrategie vorm te geven. Zodat u er in uw eigen organisatie verder mee aan de slag kunt.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen