Dinsdag 18 september 2018

Sophie van den Hoven van Genderen

Sophie van den Hoven van Genderen werkt als docent bij Christelijke Hogeschool Windesheim, in Zwolle. Als studenten buiten hun full-time baan een bachelor willen behalen in Marketing Economie. Volgen ze twee keer per week les bij Christelijke Hogeschool Windesheim. Sophie beheert de dagelijkse voortgang van hun studie en evalueert continu de kwaliteit van de cursussen. Ze is lid van het Education Team of Marketing Economics. Hun hoofddoel is om de huidige strategie van marketing en verkoop van dichtbij te bekijken en te vergelijken met de wensen van hoe de ideale studies zouden moeten zijn.

Zorgorganisaties moeten focussen en zich scherper positioneren en profileren in de slag om de klant. Strategische zorgmarketing biedt daarvoor een oplossing. Deze masterclass gaat dieper in op het onderwerp strategische zorgmarketing. U krijgt inzicht in de belangrijkste elementen van een goede zorgmarketingstrategie en de manier waarop u die strategie met succes kunt opstellen en uitvoeren. U gaat met uw eigen strategische zorgmarketingvragen aan de slag. Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • De marktgerichte zorgorganisatie: strategische keuzes in een veranderend speelveld.
  • Belangrijke trends, ontwikkelingen, kansen en bedreigingen.
  • Verschillende zorgmarkten, stakeholders, doelgroepen en strategieën.
  • Van organisatiestrategie naar concurrentie- en marketingstrategie.
  • Essentie van strategische zorgmarketing: segmenteren, positioneren en profileren.
  • Marktanalyse, segmentatie, product/marktcombinaties en portfoliomanagement.
  • Merkenbeleid, merkpositionering en waardeproposities.
  • Plaats en rol van marketing in de organisatie.
  • De strategische rol en competenties van de strategisch marketingadviseur.
  • Voorbeelden van strategische zorgmarketing in de praktijk.
  • Opstellen en uitvoeren van een zorgmarketingstrategie.
  • Marketing Quick Scan: hoe scoort uw organisatie op marketinggebied?

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met strategische zorgmarketing en op zoek zijn naar meer inzicht, praktijkervaringen en concrete voorbeelden, handvatten, tips en trucs. We gaan er vanuit dat de deelnemers basiskennis hebben van (zorg)marketing.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan uw eigen strategische zorgmarketingvragen. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze training weet u hoe u verschil kunt maken met behulp van strategische zorgmarketing en de manier waarop u die strategie met succes kunt opstellen en uitvoeren.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Locatie
De locatie van de masterclass wordt bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen