Dinsdag 5 juni 2018
Donderdag 11 oktober 2018

Tijd is kostbaar en dat geldt zeker bij online marketing. Met Google Analytics ontdek je wat werkt op een website en welke inspanningen en investeringen bijdragen aan het behalen van gewenste doelen.
Het gebruik van Google Analytics is niet altijd intuïtief en vereist nogal wat voorkennis. Bovendien is niet iedereen analytisch ingesteld. Werken met Google Analytics valt wel prima te leren, door cijfers te vertalen naar concrete handelingen.

Enkele voorbeelden:

  • Wat doen bezoekers op je website?
  • Waar komen ze vandaan?
  • Welke informatie nemen ze tot zich?
  • Waar haken ze af?
  • Welke concrete actiepunten kun je hieraan koppelen, om de website gebruiksvriendelijker en doelgerichter te maken?

De training Google Analytics helpt bij het optimaal werken met de dienst in je dagelijkse praktijk. Van het bepalen van meetbare doelen tot het maken van bewuste keuzes op basis van data: na deze training kan iedereen aan de slag met Google Analytics.

Onderwerpen deze dag

  • Inleiding Google Analytics: Waarom is Google Analytics belangrijk? Hoe voeg je de Analytics tracking-code toe aan je website? En hoe haal je het meeste rendement uit de software?
  • Werken met doelen en KPI’s: Google Analytics wordt echt interessant als je het koppelt aan meetbare bedrijfsdoelen. We bekijken praktische doelen bij verschillende scenario’s en vertalen het naar jouw bedrijf of organisatie.
  • Google Analytics installeren en werken met rapporten: Hoe voeg je de Analytics tracking-code toe aan je website? En hoe richt je de tool gestructureerd in, zodat je data eenvoudig vertaalt naar praktische actiepunten?
  • Rapportage en analyse: Ontdek waar bezoekers naar je website vandaan komen, wat ze er doen en waar ze afhaken. Door deze gegevens te koppelen aan je doelen zie je wat werkt en wat niet.
  • Geavanceerde rapportages: Met de uitgebreide rapportages in Google Analytics kun je o.a. bezoekersstromen segmenteren, nieuwsbrieven monitoren en pagina’s split-testen. We gaan ermee aan de slag.
  • Google Analytics en SEO: SEO in Google Analytics versterken elkaar. Zo kun je in GA zien via welke zoektermen bezoekers op je website komen en welke pagina’s scoren bij de zoekresultaten. Ook geeft Analytics voor het verbeteren van langzame pagina’s.

Wat ga je met de kennis doen?
Een goed begin is het halve werk. Maar de andere helft is het geleerde daadwerkelijk toepassen. We bespreken gezamenlijk hoe je Google Analytics toepast in jouw organisatie: zo leer je dus van je medecursisten.

Voor wie?
Deze (basis)training is geschikt voor iedereen die met Google Analytics zijn website en marketing-inspanningen wil monitoren, analyseren en verbeteren. Ervaring met de dienst is niet vereist.

In een training van 1 dag gaan we praktisch aan de slag met Google Analytics. Daarom is het gebruik van een laptop verplicht. Toegang tot de Analytics-gegevens van je eigen site(s) wordt sterk aangeraden. Lukt dat niet, dan krijg je toegang tot een demo-account met actuele gegevens.

Tijdens de training wisselen we theorie en praktijk af. Google Analytics kun je globaal onderverdelen in vier hoofdonderdelen: Doelgroep, Acquisitie,  Gedrag en Conversies. Onder elk onderdeel vallen verschillende rapportages en de belangrijksten lopen we langs.

Je krijgt steeds een korte uitleg over een rapport en het interpreteren van de gegevens. Vervolgens ga je er zelf mee aan de slag en krijg je direct tips en feedback. Door deze interactieve aanpak krijg je echt het gevoel dat je Google Analytics beheerst. Ook weet je na de training precies wat wel en niet werkt op je website, en kun je verbeteringen doorvoeren.

Na afloop van de training Google Analytics kun je:

  • Google Analytics correct implementeren en werken met rapporten
  • Maximaal rendement halen uit de software
  • Werken met doelen en KPI’s
  • Uitgebreid oefenen met verschillende rapporten en de conclusies die je daaruit kunt trekken
  • Werken met geavanceerde rapportages
  • Google Analytics succesvol inzetten voor jouw organisatie en sturen op resultaat

De training Google Analytics helpt bij het optimaal werken met de dienst in je dagelijkse

praktijk. Van het bepalen van meetbare doelen tot het maken van bewuste keuzes op basis van data: na deze training kan iedereen aan de slag met Google Analytics.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen