Donderdag 18 oktober 2018

Mathijs de Boer

Ik ben Mathijs de Boer, 41 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Inmiddels heb ik ruim 15 jaar ervaring als marketeer en marketingmanager. Vanaf 2013 heb ik de stap naar manager Marketing en Klantcommunicatie gezet. Met een team van ongeveer 20 mensen heb ik verdere professionalisering doorgevoerd op de gebieden (product)marketing, marketingintelligence, online en communicatie/merk met het oog op plangericht, doelgericht, jaarronde en agile marketing op basis van klantdata/-intelligence. Dus marketing klantgericht, flexibel en meetbaar maken. Maar ook borging van wet- en regelgeving en risicobewustzijn in marketingprocessen. Tot 2017 jaarlijks verantwoordelijk geweest voor de najaarscampagne. Sinds 1 november 2017 heb ik de stap gezet naar zelfstandig marketeer, eigenaar van DIVS Marketing Advies & Interim. Om op deze manier mijn kennis en ervaring in te zetten voor bedrijven met marketing- en marketingmanagementvraagstukken. Een belangrijk onderdeel daarvan vind ik het overdragen van praktisch toepasbare kennis om marketing en de ontwikkeling binnen het vakgebied te borgen in de organisatie.

Omschrijving
Een goede klantbeleving (customer experience) wordt steeds belangrijker in het gevecht om de zorgklant. Steeds vaker worden klantpersona’s en klantreisanalyses als verbeterinstrument ingezet. In deze training leert u hoe u de klantbeleving kunt verbeteren met behulp van klantpersona en klantreizen (customer journey’s). U krijgt inzicht in de belangrijkste bouwstenen van een goede klantcontactstrategie en de manier waarop u met succes klantpersona en klantreizen kunt opstellen, analyseren, verbeteren en toepassen. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips en trucs.

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Omnichannel klantcontact: belangrijke ontwikkelingen en trends.
  • Wat is een klantpersona en waar dient het voor?
  • Wat is een klantreis en wat kun je er mee?
  • Verschillende soorten klantpersona’s en klantreizen.
  • Samenstellen van klantpersona’s en klantprofielen.
  • Werken vanuit de relatielevenscyclus en event driven marketing.
  • Inventariseren, analyseren en verbeteren van klantreizen (customer journey mapping).
  • Kenmerken van een goede klantbeleving (customer experience).
  • Momenten van de waarheid (moments of truth) en peak-end-rule.
  • Voorbeelden van klantpersona’s en klantreizen in de praktijk.
  • Het implementeren van klantpersona’s en klantreizen.
  • Aan de slag: zelf samenstellen van klantpersona’s en analyseren van klantreizen.

Voor wie?
Deze training is voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met klantpersona en verbeteren van klantreizen (customer journey’s). Daarnaast is deze training geschikt voor degene die op zoek zijn naar meer inzicht, praktijkervaringen en concrete voorbeelden, handvaten, tips en trucs. Deze training is ook geschikt voor zorgmanagers en beleidsmedewerkers die hier mee te maken krijgen.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan het opstellen van klantpersona’s en analyseren van klantreizen met behulp van de methode ‘Customer Journey Mapping’. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, inspiratie, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze training weet u hoe u een klantpersona opstelt en klantreizen in kaart kan brengen en verbeteren. Zodat u er in uw eigen organisatie verder mee aan de slag kunt.  Een must voor marketeers want: ‘Customer Journey Mapping Is at the Heart of Digital Transformation’.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Locatie
De locatie wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen

Deze masterclass is door Nima geaccrediteerd voor 6 SMP PE-punten.