Donderdag 18 oktober 2018
Donderdag 21 maart 2019
Maandag 03 juni 2019
Dinsdag 22 oktober 2019

Mathijs de Boer

Ik ben Mathijs de Boer, 41 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Inmiddels heb ik ruim 15 jaar ervaring als marketeer en marketingmanager. Vanaf 2013 heb ik de stap naar manager Marketing en Klantcommunicatie gezet. Met een team van ongeveer 20 mensen heb ik verdere professionalisering doorgevoerd op de gebieden (product)marketing, marketingintelligence, online en communicatie/merk met het oog op plangericht, doelgericht, jaarronde en agile marketing op basis van klantdata/-intelligence. Dus marketing klantgericht, flexibel en meetbaar maken. Maar ook borging van wet- en regelgeving en risicobewustzijn in marketingprocessen. Tot 2017 jaarlijks verantwoordelijk geweest voor de najaarscampagne. Sinds 1 november 2017 heb ik de stap gezet naar zelfstandig marketeer, eigenaar van DIVS Marketing Advies & Interim. Om op deze manier mijn kennis en ervaring in te zetten voor bedrijven met marketing- en marketingmanagementvraagstukken. Een belangrijk onderdeel daarvan vind ik het overdragen van praktisch toepasbare kennis om marketing en de ontwikkeling binnen het vakgebied te borgen in de organisatie.

Omschrijving

Een goede klantbeleving, oftewel customer experience, wordt steeds belangrijker in de strijd om de zorgklant. Deze klantbeleving zorgt ervoor dat een klant voor uw organisatie kiest, of juist niet. Wilt u hier als organisatie invloed op uitoefenen en daarmee uw omzet verhogen?

Leer de klantbeleving verbeteren

Klantpersona’s en klantreisanalyses kunnen als verbeterinstrument voor uw organisatie ingezet worden. Door deze middelen effectief te gebruiken, groeit u mee met de veranderende behoefte van uw klant. Door de verwachtingen van uw klant te overtreffen, investeert u in een stabiel en toekomstbestendig bedrijf.

Wat zijn de onderwerpen u op de Masterclass ‘Ontwerp de optimale klantbeleving’?

  • Wat is een klantpersona
  • Klantpersona analyseren
  • Hoe is de klantreis door uw organisatie
  • Hoe verbetert u de klantbeleving
  • Wat is een goede klantcontactstrategie
  • De ontwikkelingen in klantcontact via diverse kanelen (omnichannel)
  • Inspelen op klantgedrag en de levenscyclus (event driven)

Voor wie is deze Masterclass bedoeld?

De Masterclass is bedoeld voor iedereen die meer inzicht wil krijgen in de reis van de klant door de zorginstelling.

Theorie en praktijk worden gecombineerd. U gaat met praktijkopdrachten aan de slag en u leert klantreizen analyseren. U krijgt concrete tips om mee aan de slag te gaan. Er is veel gelegenheid om kennis en ervaring uit te wisselen.

U weet waarom het belangrijk is om klantbeleving in overweging te nemen voor beleidsbeslissingen. Na afloop kunt u zelf klantpersona’s samenstellen en klantreizen in kaart brengen. Met uw analyse van deze gegevens gaat u  zelf aan de slag. U kunt gebruik maken van de methode ‘Customer Journey Mapping’.

 

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Locatie
De locatie wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen

Deze masterclass is door Nima geaccrediteerd voor 6 SMP PE-punten.