Donderdag 1 februari 2018 - Amersfoort
Dinsdag 5 juni 2018 - Amersfoort
Donderdag 11 oktober 2018 - Amersfoort

Rutger Steenbergen

Rutger Steenbergen is tekstschrijver, blogger en online marketeer. Na een carrière als webredacteur en online journalist bij diverse grote websites specialiseerde hij zich in online marketing. Zijn kracht is het verduidelijken van complexe onderwerpen. Met SEO Zwolle maakt Rutger ondernemers succesvoller op internet. Ook geeft hij trainingen, workshops en webinars in Nederland en België. Zo verzorgde hij onder andere sessies voor het Centraal Bureau voor de Statistiek, Koninklijke Bibliotheek, AVRO en Saxion Hogescholen. In 2013 verscheen Steenbergen’s boek ‘Schrijven voor SEO in 60 minuten’ bij uitgeverij Haystack. Dit boek bereikte positie 20 in de Management Boek Top 100. Drie jaar later verscheen de opvolger ‘Kickass content in 60 minuten’.

Iedere dag worden er wereldwijd 160 miljoen gezondheid gerelateerde zoekopdrachten aan Google gegeven. En dat aantal neemt toe, ook in Nederland nu de patiënt en cliënt steeds vaker op zoek gaan naar mogelijkheden voor zelfzorg en ook steeds actiever zoekt op behandelingen, zorgaanbieders en behandelaren. Bovendien geven patiënten aan graag met hun zorgorganisatie in contact te komen via social media zoals Facebook, Instagram, Snapchat en Pinterest. Hoe benut u deze kansen? Waar begint u met een goede SEO strategie en wat zijn de laatste ontwikkelingen rondom social media?

In deze verdiepende training leert u wat SEO voor uw zorgorganisatie kan betekenen, hoe u SEO kansen signaleert en benut en waar u uw doelgroepen vindt en verbindt op social media. De belangrijkste do’s en don’ts komen aan bod, evenals de laatste tools om effectief en efficiënt aan de slag te kunnen en vele praktische tips en trucs waarmee u na de training direct aan de slag kunt.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Online trends in de (zorg)marketing en zorgmarketing: SEO en social media
  • Zoekwoordonderzoek, short tail en long tail zoekwoorden
  • Linkbuilding en Google penalty’s
  • SEO strategie
  • SEO contentoptimalisatie en –plaatsing in CMS
  • Meten en rapporteren in Google Analytics en Google Webmastertools
  • Social media trends, doelgroepen en mogelijkheden per medium voor zorgorganisaties
  • Effectieve social content voor alle social media kanalen
  • Social ambassadeursschap
  • Contentkalender
  • Dashboards en analysetools social media

Voor wie?

Deze training is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren, bedrijfsjournalisten en social media / community managers die zich bezig (gaan) houden met de uitwerking van het marketing- en contentplan, een SEO strategie en social media én de uitvoering hiervan en op zoek zijn naar concrete handvatten, tips en trucs.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie direct met praktijk. U wordt op de hoogte gebracht van de laatste feiten en cijfers rond SEO en social media, inspirerende best cases uit en buiten de zorg passeren de revue en u gaat direct aan de slag met praktische opdrachten. Er is volop ruimte om uw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen. Tijdens de training werkt u aan uw eigen SEO en social media strategie.

Na afloop van deze training weet u welke kansen SEO en social media digitale bieden en hoe u deze kansen benut voor uw zorgorganisatie. U kent de laatste trends op het gebied van SEO en social media, de beste tools om effectief en efficiënt aan de slag te gaan. Voor uw zorgorganisatie heeft u de hoofdlijnen de SEO en social media strategie uitgewerkt. Ook weet u hoe u hiermee direct aan de slag kunt en voortgang kunt monitoren.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen