Dinsdag 9 januari 2018 - Amersfoort
Donderdag 19 april 2018 - Amersfoort
Dinsdag 11 september 2018 - Amersfoort

Een goede relatie met zorginkopers, verzekeraars, gemeenten, verwijzers en samenwerkingspartners wordt steeds belangrijker. Evenals het versterken van de verkoop- en voorkeurspositie bij deze zakelijke partijen (B2B). In deze praktijkgerichte training leert u meer over de basisprincipes van accountmanagement en relatiebeheer. U leert hoe u met succes langdurige relaties met zakelijke klanten kunt aangaan en ontwikkelen en hoe u grip krijgt op het commerciële proces. U krijgt inzicht in de belangrijkste elementen van het accountmanagementproces en hoe u een accountplan met succes kunt opstellen en uitvoeren. U gaat met uw eigen accountplan aan de slag. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips en trucs.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Basisbegrippen en principes van accountmanagement. Wat is accountmanagement en hoe ziet het accountmanagementproces er uit?
  • Koopproces, koopgedrag en inkoopmodellen van een zakelijke klant zoals zorginkopers, verzekeraars en gemeenten.
  • Analyseren van de klant (account): inkoopstrategieën, decision making unit (DMU), inkoopmotieven en inkoopproces.
  • Ontwikkelen van proposities met toegevoegde waarde voor de klant.
  • Hoe kom je op het juiste moment met het juiste aanbod bij de juiste klant aan tafel?
  • Cocreatie, consultive selling en verbinden is het nieuwe verkopen.
  • Organiseren van het accountmanagementproces en ontwikkelen van verkoopstrategieën.
  • Rol, taken en competenties van de accountmanager en het toepassen van verschillende relatiebeheerstrategieën.
  • Opstellen van een accountplan met doelen, activiteiten en planning.
  • De gouden driehoek: account (klant), accountmanagementproces (accountplan) en accountmanager (relatiebeheerder).

De inkoopzijde professionaliseert in snel tempo. Dat blijkt bijvoorbeeld uit een toenemend aantal professionele inkopers, professionalisering van het inkoopproces (aanbestedingsprocedures) en het gecentraliseerd en gecoördineerd inkopen op holdingniveau of door inkoopcombinaties. Deze ontwikkelingen vragen om professionalisering van de verkoopzijde, ook bij zorgaanbieders. De oplossing voor dit vraagstuk ligt in de invoering van zorgmarketing waarbij accountmanagement en relatiebeheer één van de kritieke succesfactoren is.

Voor wie?

Deze masterclass is voor directeuren, managers, zorgverkopers, relatiebeheerders, marketing- en communicatiemanagers, beleidsadviseurs en alle anderen die zich bezig (gaan) houden met accountmanagement en relatiebeheer voor zakelijke partijen (B2B).

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan uw eigen accountmanagementstrategie, accountplan en accountmanagementcompetenties. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze training weet u hoe u het accountmanagementproces er uit ziet en hoe u een praktisch accountplan kunt opstellen en uitvoeren. U heeft de aanpak voor uw eigen accountmanagementstrategie en accountplan in hoofdlijnen uitgewerkt.

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen