dinsdag 2 november 2021
dinsdag 16 november 2021
dinsdag 7 december 2021
dinsdag 18 januari 2022
inclusief twee persoonlijke online overleggen

€2900,- exclusief BTW, inclusief gehele verzorging en het boek Zorg met liefde en lef.

Over de docenten

De Mastercourse wordt door verschillende docenten verzorgd. Karel Jan Alsem is directeur van Alsem Strategie, Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, merkexpert aan de Rijksuniversiteit Groningen, en auteur van vijf boeken, waaronder het boek Zorgmarketing. Kees Verheijke werkte als onderzoeker en adviseur bij MediQuest, een onderzoeks- en adviesbureau in de zorgsector.

Zorgmarketing: uw eigen strategisch marketingplan

Heeft u een marketingfunctie in de zorg en zoekt u een verdieping in zorgmarketing? Dan is deze mastercourse zeer geschikt. Tijdens deze mastercourse krijgt de nieuwste inzichten over zorgmarketing aangereikt, met tegelijk een praktische vertaling naar uw eigen zorgorganisatie. De mastercourse is daarmee een traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. De groep met deelnemers wordt bewust klein gehouden. Dat betekent dat er veel ruimte is voor uw eigen praktijk. Daardoor heeft u, na het volgen van de Mastercourse, een strategisch marketingplan voor uw zorgorganisatie. Deze Mastercourse wordt georganiseerd in samenwerking met AlsemStrategie.

Programma

Dag 1: Cultuur – de kern van (zorg)marketing, getting insights, branding. Ook wordt er aandacht besteed aan uw eigen uitdagingen en marketing als cultuur.

Dag 2: Analyses en strategie –  Insights en analyses. Ook komen de volgende onderdelen aan bod: patient journey, doelgroepenonderzoek, concurrentie-analyses en merkpositionering. We gaan aan de slag met het definitieve eigen vraagstuk/opdracht.

Tussentijds: deelnemers werken aan het eerste deel van het marketingplan voor de eigen zorgorganisatie. Ook vindt een online sessie(datum en tijd in overleg) met elk van de deelnemers afzonderlijk plaats.

Dag 3: Eigen plannen en Tactiek – Presentaties eigen marketingplannen door de deelnemers met de kerndocenten. Dit is het eerste deel van het plan. De resultaten van eigen analyses en marketing als strategie: doelgroepen, prioriteiten en merkpositionering. Daarna wordt ingegaan op marketing als tactiek: o.a. marketingcommunicatie, online marketing en social media. Ook de rol van personeel en de wijze van organiseren.

Tussentijds: deelnemers werken aan een update en het tweede deel van het marketingplan voor de eigen zorgorganisatie. Ook vindt een tweede individuele online sessie plaats begin januari.

Dag 4: Slotpresentaties, discussies en certificaatuitreiking. Presentatie van en discussie over de finale marketingplannen. Na afloopt volgt de certificaatuitreiking.

Op dag 3 en 5 worden de marketingplannen ook beoordeeld door Kees Verheijke, oud-medewerker van MediQuest en zeer ervaren in de zorg.
Bij deelname ontvangt u het boek “Zorg met liefde en lef, stappenplan voor Zorgmarketing”, geschreven door Karel Jan Alsem en Robbert Klein Koerkamp.

Nieuwsgierig? Maar heeft u nog twijfels, of vragen? Op dinsdag 28 september, van 12.00 – 13.30 uur, organiseren wij een gratis webinar. Daarin zal docent Karel Jan Alsem een voorproefje geven op de mastercourse zorgmarketing. Meld u hier vrijblijvend aan voor het gratis webinar.

 

Recensies

De Mastercourse heeft inmiddels meer dan tien keer plaatsgevonden. Vele collega’s uit zowel de care als de cure waren zonder uitzondering positief over de ervaringen:

Hele goede Mastercourse, waarbij er erg veel ruimte is voor eigen inbreng en verhalen. Leuke, inspirerende colleges van deskundigen. Ga vooral zo door.” Erik Roelofs, De Stouwe.

‘”Er zijn veel 1 daagse cursussen. Mijn ervaring is dat je dan de verdieping mist en weinig leert. Het was prettig om je even te kunnen vastbijten via een meerdaagse cursus.” Ellen van Heek, manager communicatie, Aveleijn.

“Dankzij de cursus heb ik een goed strategisch marketingplan kunnen maken met een duidelijke focus. Dit komt met name door de goede tips en argumenten van de docenten en medecursisten. Een uitstekende basis om mee verder te gaan.” Susan Goudsblom, communicatieadviseur, HKN huisartsen.

 

 

U wordt uitgedaagd door de kerndocenten Karel Jan Alsem van AlsemStrategie en Kees Verheijke van MediQuest. Inspiratie krijgt u van diverse gastdocenten. Ook de discussies met de andere deelnemers in een kleine setting vormen een bron van nieuwe ideeën. Er is volop ruimte om uw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen.

De Mastercourse is een traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. De groep met deelnemers wordt bewust klein gehouden waardoor er veel ruimte is voor uw eigen praktijk. Daardoor heeft u, na het volgen van de Mastercourse, een strategisch marketingplan voor uw zorgorganisatie.

Na afloop van de Mastercourse bent u voorzien van voldoende kennis om op strategisch marketingniveau te denken en te handelen. Daarnaast heeft u voor uw eigen zorgorganisatie een aanzet voor een concreet marketingplan. De Mastercourse kan u 20 PE opleveren bij het NIMA!

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit vier fysieke lesdagen. Deze lesdagen duren van 09.30 uur tot 16.30 uur. De twee online sessies duren circa 1,5 uur en worden in overleg vastgesteld. Na dag 2 en dag 3 moet rekening gehouden worden met het voorbereiden van de eigen marketingplannen.

Voor wie
Deze Mastercourse is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers uit ziekenhuizen, de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ-instanties en jeugdzorg.

Locatie
De Sparrenhorst, Nunspeet.

In principe vindt alles fysiek plaats omdat dat de beste interactie en resultaten geeft. Mochten er wensen zijn vanuit de deelnemers of de omstandigheden dat vereisen, dan kan alsnog een vervolg/deel online plaatsvinden.

Data

De data van de volgende Mastercourse zijn:

dinsdag 2 november 2021
dinsdag 16 november 2021
dinsdag 7 december 2021
dinsdag 18 januari 2022

Tussen dag 2 en 3 en tussen dag 3 en 4 zit veel tijd omdat de deelnemers dan aan een eigen marketingplan werken.

Certificering
Wanneer u de gehele Mastercourse heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie en AlsemStrategie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen