Deze vijfdaagse masterclass vindt plaats op:
Dinsdag 11 september 2018
Dinsdag 25 september 2018
Dinsdag 9 oktober 2018
Dinsdag 6 november 2018
Dinsdag 20 november 2018

Over de docenten

De masterclass wordt door verschillende docenten verzorgd. Karel Jan Alsem is directeur van Alsem Strategie, Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, merkexpert aan de Rijksuniversiteit Groningen, en auteur van vijf boeken, waaronder het boek Zorgmarketing. Kees Verheijke werkt als onderzoeker en adviseur bij MediQuest, een onderzoeks- en adviesbureau in de zorgsector. Frans Bierens is manager strategische marketing bij Isala te Zwolle. Frans was het eerste hoofd marketing in een Nederlands ziekenhuis. Eelco Damen is voorzitter van de raad van bestuur van Cordaan in Amsterdam. Damen is onderscheiden als Zorgmanager van het Jaar en heeft daarvoor de prestigieuze ZorgVisie Excellence Trofee ontvangen.

Zorgmarketing: uw eigen strategisch marketingplan

Heeft u een managementfunctie in de zorg (bijvoorbeeld in communicatie) en zoekt u een verdieping in marketing? Dan is deze vijfdaagse Masterclass zeer geschikt. U krijgt de nieuwste (wetenschappelijke) inzichten over zorgmarketing aangereikt, met tegelijk een praktische vertaling naar uw eigen zorgorganisatie. De Masterclass is daarmee een uniek traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. Samen met anderen. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. Door de vele ruimte voor uw eigen praktijk, wordt de groep klein gehouden. Uw investering levert dus niet alleen een persoonlijke verdieping op, maar ook een concreet plan voor uw zorgorganisatie. Het gaat dus veel verder dan een ‘training’.

Vele collega’s uit zowel de care als de cure gingen u voor en waren zonder uitzondering positief over de ervaringen (kijk hiernaast). De sfeer is open, informeel en uitnodigend. De 5 dagen worden door deelnemers als intensief en verrijkend ervaren.

Programma:
Dag 1: Overzicht strategische zorgmarketing, de patient journey, state-of-the-art inzichten en introductie eigen cases. Tevens gastspreker uit de zorg.
Dag 2: Doelgroepenonderzoek, big data in de zorg, concurrentie-analyse en merkbeleid in de zorg. Tussentijds: deelnemers werken aan eerste deel marketingplan voor eigen zorgorganisatie
Dag 3: Interactieve sessie met presentaties door deelnemers en met kerndocenten; productstrategie en innovatie. Tevens gastspreker uit de zorg.
Dag 4: Marketingcommunicatie, account management, personeel, implementatie en organisatie. Tussentijds: deelnemers werken aan update en tweede deel marketingplan voor eigen organisatie
Dag 5: Slotpresentaties, discussie en certificaatuitreiking

Voor wie?
Deze masterclass is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren, maar ook voor medewerkers uit ziekenhuizen, de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ instanties en jeugdzorg.

Samenwerkingspartner
Deze masterclass wordt georganiseerd in samenwerking met AlsemStrategie (www.alsemstrategie.nl).

U wordt uitgedaagd door de kerndocenten Alsem van AlsemStrategie en Kees Verheijke van MediQuest. Inspiratie krijgt u ook van gastdocenten Eelco Damen, bestuurder van Cordaan, en Frans Bierens, hoofd marketing Isala. Ook de discussies met de andere deelnemers in een kleine setting vormen bron van nieuwe ideeën.  Er is volop ruimte om uw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen.

Na afloop van de Masterclass bent u zelf geëquipeerd om op strategisch marketingniveau te denken en te handelen en heeft u voor uw eigen zorgorganisatie een aanzet voor een concreet marketingplan.

Programma

  • Dag 1: Overzicht strategische zorgmarketing, de patient journey, state-of-the-art inzichten en introductie eigen cases. Tevens gastspreker uit de zorg.
  • Dag 2: Doelgroepenonderzoek, big data in de zorg, concurrentie-analyse en merkbeleid in de zorg. Tussentijds: deelnemers werken aan eerste deel marketingplan voor eigen zorgorganisatie
  • Dag 3: Interactieve sessie met presentaties door deelnemers en met kerndocenten; productstrategie en innovatie. Tevens gastspreker uit de zorg.
  • Dag 4: Marketingcommunicatie, account management, personeel, implementatie en organisatie. Tussentijds: deelnemers werken aan update en tweede deel marketingplan voor eigen organisatie
  • Dag 5: Slotpresentaties, discussie en certificaatuitreiking

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit vijf lesdagen. Deze lesdagen duren van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze vijfdaagse masterclass betaalt u €2500,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Locatie
De trainingslocatie wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Certificering
Wanneer u de gehele masterclass heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen