Deze vijfdaagse Mastercourse vindt plaats op:
Dinsdag 11 september 2018
Dinsdag 25 september 2018
Dinsdag 9 oktober 2018
Dinsdag 6 november 2018
Dinsdag 20 november 2018

Over de docenten

De Mastercourse wordt door verschillende docenten verzorgd. Karel Jan Alsem is directeur van Alsem Strategie, Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, merkexpert aan de Rijksuniversiteit Groningen, en auteur van vijf boeken, waaronder het boek Zorgmarketing. Kees Verheijke werkt als onderzoeker en adviseur bij MediQuest, een onderzoeks- en adviesbureau in de zorgsector. Frans Bierens is manager strategische marketing bij Isala te Zwolle. Frans was het eerste hoofd marketing in een Nederlands ziekenhuis. Eelco Damen is voorzitter van de raad van bestuur van Cordaan in Amsterdam. Damen is onderscheiden als Zorgmanager van het Jaar en heeft daarvoor de prestigieuze ZorgVisie Excellence Trofee ontvangen.

Zorgmarketing: uw eigen strategisch marketingplan

Heeft u een managementfunctie in de zorg (bijvoorbeeld in communicatie) en zoekt u een verdieping in marketing? Dan is deze vijfdaagse Mastercourse zeer geschikt. U krijgt de nieuwste inzichten over zorgmarketing aangereikt, met tegelijk een praktische vertaling naar uw eigen zorgorganisatie. De Mastercourse is daarmee een traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. De groep met deelnemers wordt bewust klein gehouden. Dat betekent dat er veel ruimte is voor uw eigen praktijk. Daardoor heeft u, na het volgen van de Mastercourse, een strategisch marketingplan voor uw zorgorganisatie.

De Mastercourse heeft inmiddels tien keer plaatsgevonden. Vele collega’s uit zowel de care als de cure waren zonder uitzondering positief over de ervaringen:

‘Hele goede Masterclass, waarbij er erg veel ruimte is voor eigen inbreng en verhalen. Leuke, inspirerende colleges van deskundigen. Ga vooral zo door. – Erik Roelofs, De Stouwe’

‘Goede combinatie van theorie en praktijk. Enthousiaste docent. Gelijk in de praktijk toepasbaar – Annelous Molenaar, Humanitas DMH ’

‘Wat een inspirerende leergang. Een mooie mix van theorie en praktijk met veel ruimte voor discussie en leren van elkaar. Een goede basis om in de organisatie op voort te bouwen! – Liset Ratelband, Humanitas DMH’

In deze 11e editie wordt het nieuwste stakeholder denken in marketing geïntegreerd. Dit is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten in marketing, waarbij ook de steeds belangrijkere rol van gemeenten beter in beeld komt.

Programma conform ‘CAST’ model zoals Alsem in zijn boeken centraal stelt:

Dag 1: Cultuur – de kern van (zorg)marketing, en state-of-the-art inzichten. Tevens startpunt van de eigen cases
Dag 2: Analyses –  de patient journey, hoe doe je doelgroepenonderzoek, concurrentie-analyses. Wat is de rol van big data?
Dag 3: Strategie – doelgroepkeuzes en merkpositionering. Merkwetten, rol van innovatie. Tevens presentaties van eerste deel marketingplannen.
Dag 4: Tactiek – marketingcommunicatie, online marketing, social media. Ook rol van personeel, en wijze van organiseren.
Dag 5: Slotpresentaties, discussies en certificaatuitreiking.

Voor wie?
Deze Mastercourse is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers, webredacteuren, maar ook voor medewerkers uit ziekenhuizen, de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ instanties en jeugdzorg.

Samenwerkingspartner
Deze Mastercourse wordt georganiseerd in samenwerking met AlsemStrategie (www.alsemstrategie.nl).

 

U wordt uitgedaagd door de kerndocenten Karel Jan Alsem van AlsemStrategie en Kees Verheijke van MediQuest. Inspiratie krijgt u ook van gastdocenten Eelco Damen, bestuurder van Cordaan, en Frans Bierens, hoofd marketing Isala. Ook de discussies met de andere deelnemers in een kleine setting vormen een bron van nieuwe ideeën.  Er is volop ruimte om uw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen.

Na afloop van de Mastercourse bent u voorzien van voldoende kennis om op strategisch marketingniveau te denken en te handelen. Daarnaast heeft u voor uw eigen zorgorganisatie een aanzet voor een concreet marketingplan. Na afloop van deze vijfdaagse Mastercourse ontvangt u 20 NIMA punten!

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit vijf lesdagen. Deze lesdagen duren van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze vijfdaagse Mastercourse betaalt u €2.500,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Locatie
De trainingslocatie wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers.

Certificering
Wanneer u de gehele Mastercourse heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen