dinsdag 9 februari 2021
dinsdag 23 februari 2021
dinsdag 23 maart 2021
donderdag 8 april 2021
donderdag 29 april 2021 

€2900,- exclusief BTW, inclusief gehele verzorging en materiaal

Over de docenten

De Mastercourse wordt door verschillende docenten verzorgd. Karel Jan Alsem is directeur van Alsem Strategie, Lector Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen, merkexpert aan de Rijksuniversiteit Groningen, en auteur van vijf boeken, waaronder het boek Zorgmarketing. Kees Verheijke werkte als onderzoeker en adviseur bij MediQuest, een onderzoeks- en adviesbureau in de zorgsector. In bepaalde modules komen er nog extra gastsprekers.

Zorgmarketing: uw eigen strategisch marketingplan

Heeft u een marketingfunctie in de zorg en zoekt u een verdieping in zorgmarketing? Dan is deze Mastercourse zeer geschikt. Tijdens deze Mastercourse krijgt de nieuwste inzichten over zorgmarketing aangereikt, met tegelijk een praktische vertaling naar uw eigen zorgorganisatie. De Mastercourse is daarmee een traject van zowel persoonlijke ontwikkeling als advies. De interactie met uw collega’s over uw en hun praktijk van zorgmarketing is uniek. De groep met deelnemers wordt bewust klein gehouden. Dat betekent dat er veel ruimte is voor uw eigen praktijk. Daardoor heeft u, na het volgen van de Mastercourse, een strategisch marketingplan voor uw zorgorganisatie. Deze Mastercourse wordt georganiseerd in samenwerking met AlsemStrategie.

Programma

In deze editie wordt het nieuwste stakeholderdenken in marketing geïntegreerd. Dit is gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten in marketing, waarbij ook de steeds belangrijkere rol van gemeenten beter in beeld komt.

Programma conform ‘CAST’ model zoals Alsem in zijn boeken centraal stelt:

Dag 1: Cultuur – de kern van (zorg)marketing, getting insights, branding. Ook wordt er aandacht besteed aan uw eigen uitdagingen en marketing als cultuur.

Dag 2: Analyses en strategie –  Insights en analyses. Ook komen de volgende onderdelen aan bod: patient journey, doelgroepenonderzoek, concurrentie-analyses en merkpositionering. We gaan aan de slag met het definitieve eigen vraagstuk/opdracht.

Tussentijds: deelnemers werken aan het eerste deel van het marketingplan voor de eigen zorgorganisatie.

Dag 3: Tactiek en een interactieve sessie – Presentaties eigen marketingplannen door de deelnemers met de kerndocenten. Dit is het eerste deel van het plan, marketing als strategie: tactiek marketingcommunicatie, online marketing en social media. Ook de rol van personeel en de wijze van organiseren.

Tussentijds: deelnemers werken aan een update en het tweede deel van het marketingplan voor de eigen zorgorganisatie.

Dag 4: 5 P’s – Tijdens deze sessie gaan we van marketingstrategie aan de slag met de 5 P’s. (people, promotion, price, product en place)

Dag 5: Slotpresentaties, discussies en certificaatuitreiking. 

Op dag 3 en 5 worden de marketingplannen ook beoordeeld door Kees Verheijke, oud medewerker van MediQuest, en zeer ervaren in de zorg.

Recensies

De Mastercourse heeft inmiddels meer dan tien keer plaatsgevonden. Vele collega’s uit zowel de care als de cure waren zonder uitzondering positief over de ervaringen:

Hele goede Mastercourse, waarbij er erg veel ruimte is voor eigen inbreng en verhalen. Leuke, inspirerende colleges van deskundigen. Ga vooral zo door.” Erik Roelofs, De Stouwe’

‘”Er zijn veel 1 daagse cursussen. Mijn ervaring is dat je dan de verdieping mist en weinig leert. Het was prettig om je even te kunnen vastbijten via een meerdaagse cursus.” Ellen van Heek, manager communicatie, Aveleijn.

“Dankzij de cursus heb ik een goed strategisch marketingplan kunnen maken met een duidelijke focus. Dit komt met name door de goede tips en argumenten van de docenten en medecursisten. Een uitstekende basis om mee verder te gaan.” Susan Goudsblom, communicatieadviseur, HKN huisartsen.

 

Gratis online webinar 

Proeverij
Wilt u alvast een voorproefje van deze Mastercourse? Dat kan! Wij organiseren een gratis online webinar op 17 december om 12:00 uur. Het webinar duurt maximaal 1,5 uur tot 13:30 uur.

Tijdens dit gratis webinar krijgt u van kerndocent Dr. Karel Jan Alsem, Lector Marketing en auteur van boeken over marketing en zorgmarketing, een overzicht van wat u kunt verwachten van de Mastercourse. Bovendien vertelt oud-deelnemer Ellen van Heek, manager communicatie & evenementen bij Aveleijn, hoe ze de Mastercourse heeft ervaren. Tot slot kunt u zelf alles vragen over de Mastercourse en zorgmarketing.

Wij hopen u te zien op 17 december!

U wordt uitgedaagd door de kerndocenten Karel Jan Alsem van AlsemStrategie en Kees Verheijke van MediQuest. Inspiratie krijgt u van diverse gastdocenten. Ook de discussies met de andere deelnemers in een kleine setting vormen een bron van nieuwe ideeën. Er is volop ruimte om uw eigen vragen te stellen en ervaringen te delen.

Na afloop van de Mastercourse bent u voorzien van voldoende kennis om op strategisch marketingniveau te denken en te handelen. Daarnaast heeft u voor uw eigen zorgorganisatie een aanzet voor een concreet marketingplan. De Mastercourse kan u 20 PE opleveren bij het NIMA!

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit vijf lesdagen. Deze lesdagen duren van 09.30 uur tot 16.30 uur. De mogelijke online lesdagen zijn halve dagen en worden in overleg vastgesteld.

Voor wie
Deze Mastercourse is voor marketing- en communicatieadviseurs, -medewerkers uit ziekenhuizen, de ouderenzorg, gehandicaptenzorg, GGZ instanties en jeugdzorg.

Locatie
De Sparrenhorst, Nunspeet.

In principe vindt alles fysiek plaats omdat dat de beste interactie en resultaten geeft. Mochten er wensen zijn vanuit de deelnemers of de omstandigheden dat vereisen, dan kan alsnog een vervolg/deel online plaatsvinden, waarbij de kosten omlaag gaan.

Data

De data van de volgende Mastercourse zijn:

dinsdag 9 februari 2021
dinsdag 23 februari 2021
dinsdag 23 maart 2021
donderdag 8 april 2021
donderdag 29 april 2021

Tussen dag 2 en 3, alsmede tussen dag 3 en 5 zit veel tijd omdat de deelnemers dan aan een eigen marketingplan werken.

Certificering
Wanneer u de gehele Mastercourse heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie en AlsemStrategie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen