Donderdag 1 november 2018

Mathijs de Boer

Ik ben Mathijs de Boer, 41 jaar, getrouwd en 3 kinderen. Inmiddels heb ik ruim 15 jaar ervaring als marketeer en marketingmanager. Vanaf 2013 heb ik de stap naar manager Marketing en Klantcommunicatie gezet. Met een team van ongeveer 20 mensen heb ik verdere professionalisering doorgevoerd op de gebieden (product)marketing, marketingintelligence, online en communicatie/merk met het oog op plangericht, doelgericht, jaarronde en agile marketing op basis van klantdata/-intelligence. Dus marketing klantgericht, flexibel en meetbaar maken. Maar ook borging van wet- en regelgeving en risicobewustzijn in marketingprocessen. Tot 2017 jaarlijks verantwoordelijk geweest voor de najaarscampagne. Sinds 1 november 2017 heb ik de stap gezet naar zelfstandig marketeer, eigenaar van DIVS Marketing Advies & Interim. Om op deze manier mijn kennis en ervaring in te zetten voor bedrijven met marketing- en marketingmanagementvraagstukken. Een belangrijk onderdeel daarvan vind ik het overdragen van praktisch toepasbare kennis om marketing en de ontwikkeling binnen het vakgebied te borgen in de organisatie.

Marketingplannen schieten hun doel vaak voorbij en belanden al snel ongebruikt in de la. In deze training leert u hoe u een zorgmarketingplan opstelt voor uw eigen zorgorganisatie. Een zorgmarketingplan waarmee u uw marketingdoelen realiseert. U krijgt inzicht in de belangrijkste bouwstenen van een goed marketingplan en de manier waarop u een marketingplan met succes kunt opstellen en uitvoeren. U gaat met uw eigen zorgmarketingplan aan de slag. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips en trucs.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Verschillende zorgmarkten, verschillende strategieën.
  • Verschillende soorten marketingplannen (strategisch, tactisch, operationeel).
  • Businessplan, businesscase, marketingplan…waar hebben we het over?
  • Marketingscope en planningsproces.
  • Inventariseren strategische kaders.
  • Uitvoeren situatieanalyse.
  • Uitvoeren SWOT-analyse.
  • Bepalen doelgroep, marketingdoelen en kernstrategie.
  • Definiëren van de marketingmix voor de zorg.
  • Bepalen van marketingacties, planning en begroting.
  • Opstellen en uitvoeren van het zorgmarketingplan.
  • Veel voorkomende valkuilen bij het maken van marketingplannen.

Voor wie?
Deze training is voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met het opstellen van concrete marketingplannen en op zoek zijn naar concrete voorbeelden, handvatten, tips en trucs.

Deze praktijkgerichte training combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de training aan uw eigen zorgmarketingplan. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze training weet u hoe u een praktisch zorgmarketingplan kunt opstellen en uitvoeren. U heeft de aanpak voor uw eigen zorgmarketingplan in hoofdlijnen uitgewerkt. Zodat u er in uw eigen organisatie verder mee aan de slag kunt.

Programma

  • 09.00 Inloop met koffie en thee.
  • 09.30 Start ochtend programma.
  • 12.15 Lunch + activiteit.
  • 13.15 Start middag programma.
  • 16.30 Afronding en einde.

Studiebelasting
De studiebelasting voor deze training bestaat uit één lesdag. Deze lesdag duurt van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Investering
Voor deze training betaalt u €495,- exclusief btw. Deze kosten zijn inclusief koffie/thee en lunch. Tevens zijn alle studiematerialen inbegrepen (indien van toepassing).

Locatie
De locatie van de training wordt nader bepaald op basis van de woonplaats van de deelnemers

Certificering
Wanneer u de training heeft doorlopen, ontvangt u een bewijs van deelname van Dé Zorgmarketing Academie.

Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Consumenten voor Particulier Onderwijs en Opleidingen