Maak kennis met onze senior marketeer Joost Broerse

Zorgmarketing is een vak apart. Daarom heeft Dé Zorgmarketing Academie specialisten in dienst en worden de Masterclasses gegeven door ervaren docenten. Eén van deze specialisten is Joost Broerse.

Meer

Waarom je nooit moet schrijven voor Google (of toch wel?)

Waarom je nooit moet schrijven voor Google (of toch wel?)
SEO-schrijven is de kunst van het schrijven voor zoekmachines én bezoekers. Maar is dat wel slim, schrijven voor Google?

Wil je hoger komen in Google dan kun je teksten optimaliseren voor zoekmachines. Dit heet SEO-schrijven en doe je dit goed dan kan positie 1 je haast niet meer ontgaan. Niet dus…

Meer
zorgmarketing

Marketing in de zorg is hoogst noodzakelijk

De achterlopende zorgmarketing heeft twee oorzaken. De inhoud ervan is onbekend. Men denkt vaak aan reclame en sales, wat niet de kern is. En het nut ervan, want ‘patiënten zijn er genoeg’.

Op het vlak van merkbouw valt een boel te winnen in de zorg. Onderzoek wat ik heb gedaan vanuit mijn Lectoraat Marketing aan de Hanzehogeschool Groningen liet zien dat het merendeel van zorgaanbieders hetzelfde roept…

Meer

Wordt goede content gelezen?

Bezoekers die op je landingspagina, blog of post terecht komen, bepalen binnen enkele seconden of ze op de pagina blijven of niet. Het eerste ‘shot’ van de pagina is bepalend. Of dit nu een stuk tekst is of een video, je bezoeker ziet wat. Of dit nu een stuk tekst is of een video, je bezoeker ziet wat. Voor de bezoeker is het van belang of het eerste ‘shot’ zijn of haar ‘pijn’ herkent en de belofte ziet dat die ‘pijn’ wordt opgelost.

Meer
zorgmarketing

De meerwaarde van zorgmarketing

Veel zorgaanbieders hebben een organisatie die niet is ingericht op concurrentie. Door de veranderende markt en de doorontwikkelde burger, is het niet vanzelfsprekend dat de zorgconsument zorg consumeert bij een organisatie in de buurt. Zorgorganisaties moeten zich scherper positioneren en profileren in de slag om de klant.

Meer