Over Nick Nijhuis

Net als u houd ik van mijn vak. Ik blog over Online Marketing, ondersteun bedrijven, leidt projecten, voor de regio Oost ben ik actief in het bestuur van de NIMA en als hogeschooldocent train ik studenten er in. Natuurlijk houd ik mijn kennis bij. Ik ben gecertificeerd voor Google Analytics en Adwords. Ook heb ik mijn NIMA-C diploma, ben ik senior Marketing Professional (SMP) en bezit ik de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid. Die laatste zorgt ervoor dat deelnemers niet een hoofd vol termen, maar met inspiratie en concrete plannen huis gaan. Trainen betekent deelnemers uitdagen met een mix van praktijk en theorie. Met enthousiaste deelnemers die voorbeelden en cases uit hun eigen praktijk delen. En die gaan we dan uiteraard oplossen.

Bezoek hier de website van Nick Nijhuis.

Docent Dé Zorgmarketing Academie

Als docent van Dé Zorgmarketing Academie, doceer ik de masterclass ‘Haal meer uit contentmarketing’. Deze masterclass is voor medewerkers binnen de zorg (maar ook buiten) die aan de slag willen met online marketing en voor iedereen die basiskennis wil over online marketing om een goede gesprekspartner te zijn voor collega’s en/of het internetbureau.

Tijdens de masterclass worden de volgende onderwerpen behandelt

  • Gedrag van online klanten beïnvloeden
  • Succesvolle content maken
  • Verbeteren positie in zoekmachines
  • Bereik via social media vergroten
  • Doelen voor online marketingactiviteiten formuleren
  • Online marketing handen en voeten geven

Na afloop kent u

  • de belangrijkste voorwaarden voor een goede positie in zoekmachines
  • de kenmerken van succesvolle content
  • de meest gebruikte methoden om effect te meten

Na afloop begrijpt u

  • hoe klanten zich online gedragen en beslissen
  • hoe zoekmachines werken
  • hoe social media berichten beoordelen en verdelen over tijdlijnen
  • hoe de relatie tussen organisatiedoelen en online marketingdoelen is

Na afloop kunt u

  • een eenvoudige zoekwoordanalyse uitvoeren
  • een kort bericht voor de website maken
  • een post maken voor diverse social media
  • een set doelen voor online marketingactiviteiten formuleren
  • een eenvoudig stappenplan van kennismaking tot koop opstellen